DMP Danışmanlığı Nedir?
Data Management Platform (DMP) ya da Türkçesiyle Veri Yönetim Platformu, çok çeşitli kaynaklardan elde ettiğiniz devasa miktarda verileri kategorilendirebileceğiniz, düzenleyebileceğiniz ve analiz edebileceğiniz dijital platformlara denir. DMP'ler genellikle dijital reklamcılık ve pazarlama alanında hedef kitleye daha etkili ulaşmak ve reklam kampanyalarının etkinliğini artırmak için kullanılır. Ancak bu platformları verimli şekilde kullanabilmek, belirli düzeyde teknik bilgi ve deneyim gerektirir. DMP Danışmanlığı, markalara işte bu teknik bilgi ve deneyimi sağlamak için uzman desteği sunar.
Neden DMP Danışmanlığı Almalıyım?
Veri yönetimi, özellikle veriye dayalı pazarlama yapmak isteyen firmalar için oldukça önemlidir. Veri Yönetim Platformları (DMP), etkin şekilde kullanıldıkları takdirde, elde edilen büyük veri kümelerinin gerçek pazarlama sonuçlarına dönüştürülmesini sağlayabilir. Ancak bir DMP’yi verimli kullanmak da uzmanlık ister. Bu nedenle birçok büyük firma, DMP danışmanlığı almaktadır. DMP danışmanlığı almak, markanız için aşağıdaki avantajları sağlayacaktır:
- Büyük veri kümelerini düzenlemek, filtrelemek, kategorize etmek ve böylece daha efektik bir veri yönetimi sağlamak.
- Elde edilen verilerin hedef kitle ve sektör bağlamında analizlerle incelenmesi.
- Hedef kitleye, sektöre ve rakip markalara dair verilere dayalı içgörülerin oluşturulması.
- Büyük veri kümelerini düzenleyerek ve gereksiz verileri ayıklayarak zamandan tasarruf etmek, daha doğru analizler gerçekleştirmek ve sonuç odaklı içgörüler elde etmek.
DMP Danışmanlığı Neleri Kapsar?
Bugün hemen her büyük şirket, DMP kullanarak big data (büyük veri) analizinde rakiplerinin önüne geçmeyi amaçlamaktadır. Farklı DMP’ler farklı özellikler sunsa da bu platformların tümü belirli ortak özelliklere sahiptir. Digital Exporter DMP Danışmanlığı sayesinde farklı veri yönetim platformlarında aşağıdaki tüm süreçleri çok daha etkili ve tutarlı şekilde hayata geçirebilirsiniz:
- Veri Toplama: Web siteler, sosyal medya ağları ve mobil uygulamalar dahil çok çeşitli kaynaklardan verilerin toplanması.
- Veri Entegrasyonu: Farklı kaynaklardan toplanan verileri, gereksiz bilgileri ayıklayarak anlamlı şekilde bütünleştirmek.
- Veri Segmentasyonu: Elde edilen verilerin hedef kitleler ve sektörler bazından kategorilendirilmesi.
- Hedef Kitle Analizi: Elde edilen verilere dayanılarak hedef kitlelerin tespit edilmesi ve bu hedef kitlelerin ilgi alanları, tüketici davranışları, beğeni algıları gibi niteliklerinin incelenmesi.
- Sektörel Veri Analizi: Toplanan ve düzenlenen verilerin analiz edilerek sektöre dair içgörül elde edilmesi.
DMP Danışmanlığı ile Verilerinizi Etkili Şekilde Yönetin
Etkili bir veri yönetimi, daha iyi analizlerin yolunu açar. Bir Veri Yönetim Platformu (DMP), verimli kullanılırsa, çok büyük veri kümelerini düzenlemenizi ve anlamlı analizler yapabilmenizi sağlar. Digital Exporter DMP Danışmanlığı ile markanız için en uygun DMP’leri bulabilir ve bu platformları etkili şekilde kullanabilirsiniz.
Digital Exporter Size Neler Sunar?
Digital Exporter, uzman kadrosu ve yenilikçi dijital çözümleriyle, Veri Yönetim Platformu (DMP) danışmanlığı sunar. Bu danışmanlık hizmeti kapsamında veri toplama ve hedef kitle analizi gibi servislerden yararlanabilirsiniz.
En güncel verileri toplayın
Digital Exporter DMP Danışmanlığı ile markanızla ilgili, hedeflerinizle uyumlu ve güncel verileri toplayın. Doğru veri kaynaklarını belirleyerek zamanı ve bütçenizi verimli kullanın
Hedef kitlenizi yakından tanıyın
Bütün pazarlama stratejileri, hedef kitlenin gerçekçi ve güncel verilerle analiz edilmesini gerektirir. Digital Exporter, DMP Danışmanlığı kapsamında, elde ettiğiniz verileri hedef kitleniz bağlamında analiz eder. Böylece, potansiyel müşterilerinizin tüketim alışkanlıklarına, tüketici davranışlarına ve ilgi alanlarına yönelik çok daha faydalı içgörüler elde edebilirsiniz.